פאנלים סולאריים, אלה שמכסים גגות של בניינים ואלה שמונחים על הקרקע, הנפוצים בישראל בעיקר על אדמות חקלאיות, אינם זקוקים לתחזוקה אינטנסיבית, מסובכת או יקרה. יחד עם זאת, טיפול נכון, שכולל בקרה תקופתית וניקיון הלוחות, עשוי להעריך את החיים של מערכת סולארית עד לטווח של שני עשורים ומעלה – בלי צורך בהחלפות, ללא תקלות, שחיקה וירידת תפוקה עקב לכלוך תאי הסיליקון.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שמערכות סולאריות מודרניות מתאפיינות בעמידות גבוהה למזג אוויר חריג. ואולם, אירועי מזג אוויר מיוחדים, כמו למשל חלקיקי ברד גדולים במיוחד שיורדים במהירות גבוהה, עלולים לפגוע בדפנות של הלוחות ואף לחדור אל תאי הסיליקון ולגרום לצורך בהחלפה של הפאנלים שניזוקו. יחד עם זאת, פגיעות מסוג זה נחשבות לנדירות ביותר, במיוחד בישראל. כאמור, עם בדיקות קפדניות ותחזוקה נכונה, כל מערכת סולארית מודרנית, בין אם פרטית ובין אם מסחרית, אמורה לתפקד באופן תקין למשך 25 שנים.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 072-394-6666

הצעת מחיר למערכת סולארית

תחזוקת מערכות סולאריות

בדיקות ובקרה של מערכות סולאריות

על מנת לוודא כי מערכת סולארית פועלת כראוי, יש לעקוב אחר המידע שמוצג באפליקציה דיגיטלית ייעודית האוספת את הנתונים באמצעות האינטרנט. התוכנה מפיקה דוחות סטטיסטיים אודות התפוקה של המערכת ומתריעה כאשר מתגלה שינוי כלשהו בתפקודה של מערכת סולארית. בכל מקרה של תקלה, שינוי בייצור או ירידה בתפוקה, יש לפנות לבעלי מקצוע ולא לנסות לפתור את הבעיה באופן עצמאי.

ניקוי לוחות סולאריים

ראשית כל, רצוי כי כל עבודות תחזוקה, תיקונים והחלפות במערכות סולאריות יבוצעו אך ורק על ידי בעלי מקצוע מוסמכים, וזאת למען שמירה על הבטיחות ומניעת הנזקים למערכת, לאדם ולסביבה. אם בכל זאת התחזוקה נעשית על ידי אדם שאינו מקצועי, עליו לרכוש ציוד ייעודי ולקבל הדרכה מפורטת בנוגע לכל השלבים בתהליך התחזוקה.

בשל האקלים המתון ללא שלגים וסופות, ניקוי לוחות סולאריים בישראל הינו תהליך פשוט יחסית, אשר עיקרו בסילוק חלקיקי אבק ופיח מכוניות, לשלשת ציפורים ופסולת אורגנית אחרת משטחי הפאנלים. הצורך בניקוי הלוחות ופתחי האוורור במערכות סולאריות נובע מהעובדה כי חלקיקי לכלוך שמצטברים על הפאנלים בכמות גדולה, עלולים לחסום את הכניסה של קרני השמש אל תאי הסיליקון וכך לפגוע בתפוקה של ייצור החשמל בשיעור של עד כ-30 אחוז.

ניקוי פאנלים סולאריים

באופן כללי, מומלץ לבצע ניקוי פאנלים ארבע פעמים בשנה, פעם בכל עונה. ואולם, בנוסף לטיפול תקופתי, יש לנקות את הפאנלים כל פעם שמתקבלים סימונים ויזואליים לכך שהלוחות התמלאו בפסולת. בנוסף, מומלץ לבדוק את מצבם של הלוחות בתום אירוע מזג אוויר קיצוני, כגון סופה, ברד, שלג וכדומה.

בתהליך הניקוי, יש להתייחס לכל לוח באופן נפרד. במקרים רבים, רוב הלוחות במערכת סולארית נקיים ורק אחד או שניים מצריכים ניקוי. אין זה אומר שאפשר לדחות את הטיפול, למעשה ההפך הוא הנכון: מומלץ לנקות את הפאנל המלוכלך מהר ככל הניתן וזאת מכיוון שלוח אחד מזוהם עלול לפגוע בתפקוד של לוחות "שכנים" הממוקמים באותו הטור.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 072-394-6666

הצעת מחיר למערכת סולארית

כתיבת תגובה