מהן העלויות של הקמת מערכת פאנלים סולארית ומהן אפשרויות המימון וההטבות השונות העומדות לרשות רוכשי מערכת סולארית פרטית או מסחרית?

הביקוש הגובר לאנרגיה נקייה ובת קיימא, התקנת מערכת סולארית הופכת לבחירה פופולרית עבור רבים מבעלי בתים פרטיים ומבנים עסקים וציבוריים. היתרונות הסביבתיים והפיננסיים הרבים הקשורים להפקת אנרגיה מתחדשת גורמים לעלייה בביקוש להקמת פאנלים סולאריים. בעלי גגות סולאריים נהנים מהפחתה מידית בעלויות החשמל תוך תמיכה בהתמודדות במשבר האקלים ומזעור טביעות הפחמן. עם התפתחות החדשה בתחום האגירה של האנרגיה, כיום כבר ניתן לרכוש לא רק פאנלים אלא גם סוללת אחסון המאפשרת להשתמש בחשמל סולארי גם בשעות הלילה.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
072-394-6666
הצעת מחיר למערכת סולארית
עלות מערכת סולארית

עלות מערכת סולארית

העלויות הראשוניות הגבוהות של הקמת מערכת סולארית עלולות להוות מחסום משמעותי עבור גופים עסקיים ופרטיים בדרך להתייעלות אנרגטית. למרבה המזל, בשנים אחרונות ממשלות בכל רחבי העולם החלו לעודד אזרחים לייצר חשמל ירוק באמצעות אפשרויות מימון אטרקטיביות.  מסלולי מימון אלה הופכים את הרכישה וההתקנה של מערכת הפאנלים לנגישה יותר וכך מאפשרים ליותר ויותר אנשים לאמץ אנרגיה מתחדשת ולתרום לעתיד ירוק יותר. כיום, המחיר של מערכת סולארית ביתית נע בישראל בין 30,000 ש"ח ל-120,000 ש"ח בממוצע. עלות מערכת סולארית משתנה בצורה משמעותית לפי ההספק שלהן ולפי המפרט הטכני המוצע. עלות הקמה של מערכת סולארית בגודל של כ 140 קילוואט נעה סביב 400,000 שח. בדרך כלל, בעלי פאנלים סולאריים ביתיים מחזירים את ההשקעה תוך 5-7 שנים ולאחר מכן הייצור הסולארי הופך לרווחי.

מענקים על מערכות סולאריות

כמו כן, נציין כי מדינת ישראל, כמו רוב המדינות המתקדמות, מעניקה מגוון תמריצים, כגון מענקים, הנחות, נקודות זכות והטבות משמעותיות במיסוי לבעלי מערכות סולאריות פרטיות ומסחריות. הטבות אלו עשויות לקזז משמעותית את העלויות הראשוניות של הקמת מערכת סולארית. כך למשל, המדינה פוטרת ממס מערכות סולאריות ביתיות המייצרות חשמל עד לסכום של 24,000 ש"ח בשנה. מכוון שתכניות ממשלתיות לעידוד שימוש בחשמל סולארי משתנות מפעם לפעם, יש להתעדכן בנושא כדי לגבש תכנית מימון זמינה ומשתלמת. 

אפשרויות מימון של מערכות סולאריות

ראשית כל, נציין כי כמו בכל רכישה גדולה, בעלי אמצעים יכולים לבצע רכישת של פאנלים סולאריים ללא מימון חיצוני. מובן מעליו שהרכישה במזומן הינה האפשרות המשתלמת ביותר, מכוון שהיא יוצרת חסכון מידי, ללא צורך בהחזר תשלומי הריבית. יחד עם זאת, רוב בעלי בתים פרטיים מעדיפים להיעזר במסלולי מימון אטרקטיביים המוצעים על ידי גופים בנקאים וחוץ בנקאים. הלוואות סולאריות הן אלטרנטיבה מצוינת לבעלי בתים ועסקים המעוניינים לממן את הרכישה של פאנלים סולאריים. הלוואות אלו מיועדות במיוחד לפרויקטים סולאריים ומציעות ריביות תחרותיות, תנאים גמישים ותשלומים חודשיים בהתאמה אישית. בניגוד להלוואות מסורתיות, להלוואות סולאריות יש לרוב דרישות מקדמה נמוכות עד לא קיימות, וכפי שציינו, הן עשויות לספק גישה לתמריצים ממשלתיים שונים או זיכוי מס. על כך, רוב הבנקים הגדולים בישראלים מציעים מימון למערכות סולאריות בגובה של כ 70-80% משווי המערכת בריבית הנעה סביב פריים+2. 

מימון פאנלים סולאריים

בנוסף לרכישת המערכת, קיימת בישראל אופציה לליסינג סולארי, אשר מציעה מודל עסקי נוח ונגיש כלכלית עבור משפחות, עסקים ודיירים בבניינים משותפים. המודל מאפשר שימוש במערכת סולארית ללא צורך בהוצאות כספיות על רכישתה ותחזוקתה. אופציית ליסינג מוצעת על ידי מספר חברות המתמחות בהקמת פאנלים סולאריים. על פי תנאי הליסינג, החברה הסולארית שומרת על הבעלות על המערכת, ובעל הבית או העסק משלמים דמי שכירות חודשיים קבועים עבור השימוש בציוד. הסכמי ליסינג בדרך כלל מציעים שירותי תחזוקה ואחריות, ופוטרים את השוכר מכל עלויות תיקון או החלפה של הפאנלים. בעוד שמדובר באופציה פחות משתלמת כלכלית, מודל הליסינג עדיין מספק חיסכון משמעותי בחשבון החשמל ומפחית את התלות במקורות אנרגיה קונבנציונליים.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
072-394-6666
הצעת מחיר למערכת סולארית

כתיבת תגובה