מערכות פאנלים סולאריים מסחריות משמשות יותר ויותר לייצור חשמל עבור עסקים, בתי ספר, בתי חולים וארגונים אחרים. מערכות אלו יכולות להיות מותקנות על גגות, חניונים או אזורים אחרים בנכס שבו הן יכולות ללכוד את אור השמש. פאנלים סולאריים עשויים מתאי פוטו-וולטאיים אשר כוללים מחומרים מוליכים למחצה הממירים את אור השמש לחשמל באמצעות תהליך הנקרא אפקט פוטו-וולטאי.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו

 072-394-6666

הצעת מחיר למערכת סולארית

דוגמאות של מערכות סולאריות מסחריות

בשוק קיימות מערכות סולאריות מסחריות מסוגים שונים הנבדלים בגודל, מורכבות ומיקום. הנה כמה דוגמאות:

מערכות פאנלים סולאריות מותקנות על הגג

מערכת לוחות סולאריים המותקנת על גג המבנה מהווה את הסוג הנפוץ ביותר של המערכות המסחריות. הן מורכבות מפאנלים פוטו-וולטאיים (PV) הניצבים על גג בניין ומחוברים לאינוורטר הממיר את אנרגיית השמש לחשמל.

מערכות סולאריות צמודות קרקע

מערכות אלו מורכבות מפאנלים PV שמותקנים על מבנה תומך על הקרקע, ולא על הגג. הצורך להתקין לוחות סולאריים על הקרקע מתוערר בדרך כלל כאשר לבניין אין מספיק שטח גג עבור המערכת. יש לציין קבלת אישור על הקמת מערכת סולארית מסחרית על הקרקע מורכבת יותר, במיוחד אם ממדובר בקרקע חקלאית.

מערכות סולאריות מסחריות

מערכות סולארית לחניונים

קירוי שטח החניה בלוחות סולאריים המותקנים על הגג הופך לפופולארי יותר ויותר. בחלק מהמדינות לאחרונה יצאו חוקים המחייבים את בעלי החניות בגודל ממסוים להרכיב קירוי משולב מערכת סולארית. חניות סולאריות מספקות צל לכלי הרכב ומייצרות חשמל בו זמנית.

חופות סולאריות

מערכות אלו מורכבות מחופה או גגון עם לוחות סולאריים המותקנים מלמעלה. ניתן להשתמש בחופות סולאריות כדי לספק צל ולייצר חשמל לאזורים חיצוניים כגון פטיו, גן אירועים, אזורי ישיבה של מסעדות, אזורי פעילות ספורטיבית או בריכות שחייה.

סרט חלון סולארי

סרט דק שמספק אנרגיה סולארית פותח בשנים האחרונות ונמצא בכבר בשימוש במקומות שונים בעולם בעיקר להפקת חשמל מחלונות מבנים גדולים. הפקת חשמל מחלונות סולאריים יכולה להשתלם במיוחד במבנים גבוהים, גורדי שחקים בהם שטח הפנים של קירות המסך שעשויים זכוכית גדול יותר משטח הגג.

חיפוי סולארי

BIPV (building-integrated photovoltaics) – אלו הם לוחות סולאריים המשולבים במבנה או בחיפוי הבניין כבר בתהליך הבניה. לוחות אלה משלבים שתי פונקציות במוצר אחר שהוא גם חומר בניין וגם אמצעים לייצור חשמל.

עם מערכת סולארית מסחרית אפשר רק להרוויח

ישנם מספר יתרונות לשימוש במערכות מסחריות של פאנלים סולאריים. אחד היתרונות העיקריים הוא החיסכון בעלויות. עסקים קטנים יכולים לחסוך כסף בעלויות הייצור או תפעול העסק על ידי השימוש באנרגיה הסולארית. בנוסף, עסקים יכולים לנצל תמריצים ממשלתיים והטבות מס כדי להוזיל עוד יותר את עלות התקנת המערכת הסולארית.

יתרון נוסף של מערכות מערכת לוחות סולאריים הוא היותה מקור אנרגיה נקי ומתחדש. פאנלים סולאריים אינם מייצרים גזי חממה או מזהמים אחרים, מה שהופך אותם לחלופה ידידותית לסביבה. פאנלים סולאריים גם אינם מייצרים רעש או סוגים אחרים של זיהום, לכן הם מהווים בחירה טובה עבור עסקים הממוקמים באזורי מגורים. עסקים אשר מנצלים את הגגות והשטחים שלהם לצורך הפקת אנרגיה סולארית יכולים להנות ממוניטין שממתג אותם בתור חברה ירוקה שתורמת לאיכות הסביבה ולמנף יתרון זה לצורכי פיתוח אסטרטגיה שיווקית.

התקנת מערכת סולארית מסחרית

התקנת מערכת פאנלים סולאריים מסחריים דורשת השקעה כספית התחלתית, אך החיסכון לטווח ארוך עשוי להיות משמעותי. בנוסף להפחתת עלויות האנרגיה, עסקים יכולים ליהנות גם העליה בערך הנכס ותדמית ציבורית חיובית. עסקים רבים מגלים גם שהשקעה בפאנלים סולאריים יכולה לעזור להם למשוך ולשמר לקוחות ועובדים בעלי ממודעות גבוהה לנושאים של איכות הסביבה.

ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת ​​בחירת מערכת סולארית מסחרית. גודל המערכת צריך להתבסס על כמות החשמל שהעסק צריך והשטח הפנוי לתקנת הפאנלים. יש לבחור את סוג הפאנלים גם בהתאם לצרכי העסק ותקציבו. בשוק קיימים מספר סוגים של פאנלים סולאריים זמינים בעלי יעילות ועלויות שונות.

גם מיקום העסק מהווה גורם חשוב בבחירת מערכת פאנלים סולאריים. פאנלים סולאריים פועלים בצורה הטובה ביותר כאשר הם פונים דרומה ואינם מוצלים על ידי עצים או מבנים. יש להתייחס גם לזווית הלוחות, שכן הדבר יכול להשפיע על יעילותם. גם האקלים של האזור בו נמצא העסק יכול להשפיע על ביצועי הפאנלים הסולאריים.

התקנת מערכת פאנלים סולארית מסחרית דורשת תכנון ומומחיות. חשוב לעבוד עם מתקין פאנלים סולאריים מוסמך שיוכל להעריך את צרכי העסק ולתת מענה ממקצועי. המתקין אמור להיות מסוגל לספק אומדן מפורט של העלויות והרווחים הצפויים מפעילות מערכת הפאנלים הסולארית ולעזור לעסק לקבל רשיון להתקנת המערכת הסולארית או להגיש בקשה לתמריצים ממשלתיים והטבות מס.

לסיכום, מערכות סולאריות מסחריות הן דרך חסכונית וידידותית לסביבה עבור עסקים לייצר חשמל. הן יכולות לעזור לעסקים לחסוך כסף בעלויות האנרגיה, להפחית את פליטת הזיהום ולשפר את התדמית הציבורית של המותג. אמנם התקנת מערכת סולארית כרוכה בהשקעה כספית, אבל היתרונות לטווח הארוך יכולות להיות משמעותיים.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו

072-394-6666

הצעת מחיר למערכת סולארית

תוספת רווח פסיבי, עצמאות אנרגטית ותרומה למיתוג החברה – מערכת סולארית הפכה לחלק בלתי נפרד מהתכנית העסקית.

בעידן המודרני, יותר ויותר בעלי העסקים מתחילים להבין את היתרונות שמזמנת להם האפשרות ליצור באופן עצמאי אנרגיה מתחדשת. למעשה, ההתקנה של מערכת סולארית על מבנה עסקי הינה הזדמנות לבנות משאב פיננסי מניב תוך כדי לקיחת חלק במאבק העולמי נגד משבר האקלים. בנוסף, עסקים המקימים פאנלים סולאריים על מבניהם, מרוויחים עצמאות אנרגטית תוך כדי ניתוק חלקי מצורך בחשמל שמופק באמצעות דלקים מאובנים או גז טבעי.

אם כך, זהו תחום ההשקעה בו נפגשים הרווחים והערכים. השילוב בין השניים נדיר בזירת העסקים והופך את המאמץ שבהקמה של המערכת למעשה של שליחות, תוך כדי הבעת מסר חברתי וערכי, שבין היתר גם מחזק את המיתוג חיובי של החברה.

מערכות סולאריות נמצאות בשוק כבר זמן מה, אך רק בעשור האחרון, בשל הפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים, החלו להפוך למשתלמות עבור צרכנים פרטיים ועסקיים כאחד. כיום, כאשר מערכות סולאריות השתפרו באופן ניכר, הביקוש להקמתן הולך וגדל, תוך כדי שמחירן הופך לזול יותר ותפוקתן עולה. הליך ההתקנה הפך גם הוא לפשוט וזול יותר, הן בשל הממשקים הטכנולוגיים החדשים והן בזכות צמצום הדרישות הממשלתיות וקיצור זמני ההמתנה לאישורים.

למה כדאי להקים מערכות סולאריות על מבנים עסקיים?

בסוף שנות האלפיים, לאחר שהתקבל אישור לחוק המותיר פעילות פרטית בתחום פיתוח ממשקים ליצור אנרגיה ירוקה, החלו לקום בישראל חברות פרטיות שמתמחות בהקמה ותחזוקה של מערכות סולאריות מסחריות על גגות של מבנים עסקיים. כיום, חברות אלה מציעות לבעלי מבנים לנצל את העובדה כי הייצור של החשמל באמצעות פאנלים סולאריים זול יותר מההפקה של האנרגיה בשיטות קונבנציונליות – על ידי שריפת דלקים או גז טבעי. על כך, להקמת מערכת סולארית יש להתייחס כאל השקעה כלכלית לכל דבר – הסכום ההתחלתי שנדרש להתקנה, יוחזר תוך מספר שנים ולאחר מכן ייהנו העסקים מתשואה משתלמת במיוחד.

בשנים האחרונות החלה המדינה לנקוט בצעדים משמעותיים כדי לעודד בעלי עסקים להשתמש בגגות פנויות של מבניהם לייצור החשמל הירוק. כך, בימים אלה, ההליכים הביורוקרטיים צומצמו ובעלי מערכות סולאריות אף זוכים להקלות רבות, כמו פטור מהיטל השבחה, הנחות גדולות על תשלום ארנונה ולעיתים אף פטור מלא על תשלום ארנונה עבור גג המבנה.

מבנים עסקיים שגודלם נע בין 3,000 ועד 10,000 מ"ר עשויים להפיק כמות משמעותית של חשמל אשר תצמצם את התלות של העסק בחברת החשמל עד למינימום הכרחי וזאת מכיוון שהטכנולוגיה המודרנית עדיין לא מצאה דרך לאגור את החשמל לשימוש בשעות החושך. בעתיד הלא רחוק יהיה אפשר לאגור חשמל שהופק על ידי הפאנלים בסוללות מיוחדות וכך ליצור עצמאות אנרגטית מלאה.

התקנת מערכות סולאריות לעסק

מערכת סולארית על גג בית העסק – כיצד מתחילים?

אם החלטתם לעשות את הצעד החשוב והמתבקש לקראת העצמאות האנרגטית תוך כדי יצירת פוטנציאל לרווחים הכלכליים העתידיים, עליכם ליצור קשר עם קבלן סולארי רשום – חברה מוסמכת המתמחה בהקמה ותחזוקה של מערכות סולאריות. מומלץ לבחור בחברה וותיקה, בעלת ניסיון רב בתחום, ולוודא כי יישמה בעברה פרויקטים בסדר גודל שלכם. חשוב שהחברה תספק את כל השירותים הנלווים במהלך הקמת המערכת, הן בתחום הבטיחותי והן במסגרת ההתקשרות עם חברת החשמל והרשויות הרלוונטיות.

לפני תחילת התהליך של הקמת פאנלים סולאריים, יש לבצע אבחון ייסודי של מצב הגג. זכרו – גגות שמצבם לא תקין, בעלי פוטנציאל נזילה, עלולים לפגום בייצור החשמל.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 072-394-6666

הצעת מחיר למערכת סולארית

כתיבת תגובה