אם אתם מעוניינים לחסוך בעלויות החשמל, לתרום למאמץ גלובלי בשמירה על עתידו של כדור הארץ, סביר להניח שכבר חשבתם על הקמת מערכת סולארית על גג של ביתכם הפרטי או המבנה העסקי שבבעלותכם. בשנים אחרונות, תהליך ההתקנה של מערכות סולאריות הפך לזול ומהיר יותר, הן בשל צמצום ההליכים הבירוקרטיים והן בזכות פיתוח ושיפור הטכנולוגיות של פאנלים פוטו-וולטאיים.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 072-394-6666

הצעת מחיר למערכת סולארית

מערכות סולאריות אשר מיועדות לייצור אנרגיה חשמלית מקרינת השמש בנויות ממספר מרכיבים עיקריים:

  1. לוחות פוטו-וולטאיים, הנקראים לעיתים מודולים, אשר תפקידם לקלוט את קרני השמש ולהפוך אותם לחשמל ישיר.
  2. ממיר המתח, שאליו זורם חשמל ישיר שהופק על ידי המודולים. ממיר המתחם הופך את החשמל הישיר לזרם חלופי (חשמל AC) שמותאם לכל השימושים הסטנדרטיים.
  3. לוח בקרה ממוחשב, אליו זורם החשמל במתח חילופין לאחר ההמרה בממיר המתחם. לוח הבקרה אחראי על הזרמת החשמל אל משק הבית ולחברת החשמל וניהול תקין של המערכת.
  4. תוכנת מעקב דיגיטאלית שמציגה את הנתונים של המערכת בזמן אמת.

התקנת מערכות סולאריות

בנוסף, לאחר ההתקנה של המערכת, חברת החשמל מחברת למערכת הסולארית מונה או מד צריכה החשמל, שיסייע במעקב אחר השימוש בחשמל הביתי ובפיקוח על התפוקה וביצועי המערכת.

במערכות סולאריות מתקדמות מותקנת סוללה אשר אוגרת את החשמל לשימושים עתידיים. מערכת מסוג זה חייבת להכיל מנגנון גיבוי לסוללות ומשמשת בדרך כלל כמקור חשמלי עצמאי, ללא העברת החשמל העודף שנוצר במערכת לרשת חברת החשמל.

מה צריך לבצע לפני ההקמה של מערכות סולאריות?

את המערכת הסולארית נהוג להתקין על גגות המבנים בין אם מדובר במערכות סולאריות לתעשייה או פנלים סולאריים לבית פרטי, אך במקרים מסוימים ניתן להשתמש גם בשטחי הקרקע, כמו למשל באזורים ללא גידולים בחוות חקלאיות. בישראל, רוב הגגות של מבנים, בין אם פרטיים ובין אם עסקיים או מסחריים, מתאימים להנחת הפאנלים. יחד עם זאת, יש לוודא כי שטח הגג רחב מספיק, מצבו תקין, ללא סדקים ודליפות.

לפני תחילת התהליך, על בעל הגג להזמין סקר מקצועי שיבוצע על ידי חברה שתבצע את ההתקנה של המערכת. הסקר נדרש על מנת להעריך את הפרמטרים המרכזיים של שטח הגג, כגון גודל, צורה, כיוון, הימצאות הגורמים שעלולים למנוע קליטת השמש על ידי יצירת הצל (כמו עצים הגדלים בסמוך אל הגג, בניינים או עמודים גבוהים הנמצאים בקרבתו), או אלה שעלולים לחבל ביעילות ייצור החשמל על ידי חסימה של הפאנלים (שלכת, לכלוך, לשלשת ציפורים, פיח מכוניות ועוד), מיקומם של צנרת וארונות החשמל וכדומה.

בסיום הסקר, מהנדסי החברה ינתחו את הנתונים שהתקבלו מהסקר, על מנת לייצר תכנית מקיפה ומקצועית, אשר מציגה את כל שלבי ביצוע ההקמה. התוכנית תכלול מפרט מלא של כל הרכיבים של מערכת סולארית, כגון כמות וסוג הלוחות הפוטו-וולטאיים שיונחו על הגג וסוג, מנגנון העברת החשמל לרשת החשמל וסוג הממיר הנדרש. המטרה של התוכנית הינה לבנות מערך התקנה איכותי שימקסם את התפוקה של החשמל ויבטיח פעילות תקינה של המערכת ללא תקלות לטווח של כ-25 שנים ואף יותר, כאשר בשנים האלה יש לבצע פעולות תחזוקה שוטפות למערכת הסולארית.

נציין גם כי אם עוצמתה של המערכת הסולארית המתוכננת הינה גדולה מ-50 קילו וואט, החוק מחייב את הבעלים של הגג לבקש היתר מהמועצה המקומית, על ידי הגשת הבקשה אל וועדת התכנון והבנייה. כיום, זמן ההמתנה לקבלת ההיתר התקצר משמעותית ועומד על כחודש ימים בלבד. נדגיש שוב כי הליך קבלת ההיתר רלוונטי אך ורק עבור התקנת מערכות סולאריות גדולות המיועדות לשטחי גג או קרקע נרחבים.

שלב ההכנה האחרון הינו קבלת הרישוי מחברת החשמל. בסיום עריכת הסקר (או לאחר קבלת ההיתר, כאשר מדובר במערכות סולאריות עם עוצמה שמעל ל- 50 קילו וואט) יש להגיש את התוכנית והמסמכים הרלוונטיים הנוספים לחברת החשמל. לאחר בדיקת התכנון, תיערך פגישת תיאום בין מהנדס החברה שתבצע את התקנה ובין נציגי חברת החשמל. המטרה של הפגישה הינה לסכם את הפרטים הטכניים בנוגע להעברת החשמל אל חברת החשמל ולוודא כי ההתקנה תתבצע באופן חוקי ובהתאם לנהלים של חברת החשמל.

תהליך ההקמה של מערכת סולארית

ההתקנה של לוחות סולאריים מתבצעת על ידי צוותי עובדים מקצועיים בלבד, בפיקוח מהנדס החברה שממנה נרכשו הפאנלים. מעבר להנחת הלוחות עצמם, החברה אחראית גם על ביצוע של כל החיבורים החשמליים, אשר נעשים על ידי חשמלאי מוסמך מטעם החברה. תהליך ההקמה של מערכות סולאריות משתנה בהתאם לגודל הגג ועוצמת המערכת. כשמדובר בהקמה של מערכת סולארית עבור בית פרטי סטנדרטי, זמן העבודה הממוצע בדרך כלל הינו כשבוע בלבד.

בסיום הנחת הלוחות וביצוע החיבורים, נערכת בדיקה יסודית בפיקוח של חשמלאי של חברת החשמל ובנוכחות של המהנדס, החשמלאי וצוות המתקינים של החברה שביצעה את ההתקנה. הבדיקה נעשית על מנת לוודא כי החיבורים החשמליים תקינים והמערכת בטוחה לשימוש. למעשה, ההתקנה של המערכת מסתיימת רשמית רק לאחר קבלת האישור על ידי החשמלאי של חברת החשמל.

התקנת מערכות סולאריות במבנה תעשייה

אולם כדי להפעיל את המערכת, לאחר ביצוע בדיקת בטיחות המערכת על ידי החשמלאי המוסמך של חברת החשמל, בעל המערכת הסולארית נדרש להירשם כיצרן האנרגיה במשרד התשתיות. בסיום הרישום, חברת החשמל מחברת את המערכת לחברת החשמל באמצעות התקנת המונה.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 072-394-6666

הצעת מחיר למערכת סולארית

כתיבת תגובה