המפתח לעתיד בר קיימא: שימוש באנרגיה ירוקה בכל שעות היום והלילה 

אנרגיה סולארית כבר הוכיחה את עצמה כמקור אנרגיה שופע, נקי ואמין שניתן לנצל כמעט בכל מקום על פני כדור הארץ. עם זאת, אחד האתגרים הגדולים ביותר הקשורים לאנרגיה סולארית הוא הגבלת השימוש רק בשעות היום, כאשר השמש זורחת. לאחרונה יותר ויותר טכנולוגיות מנסות להציע פתרונות לאחסון של האנרגיה הנוצרת ממערכות סולאריות כדי שיהיה ניתן להשתמש בה גם בשעות החושך.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
072-394-6666
הצעת מחיר למערכת סולארית
אגירת אנרגיה סולארית

מהי אגירת אנרגיה סולארית?

מדובר בתהליך של קליטה ואחסון עודפי החשמל אשר הופק על ידי פאנלים סולאריים בשעות של אור שמש. ללא מערכת סולארית עם אגירה, ניתן להשתמש באנרגיה שנוצרה במערכת הפאנלים הפוטו ולתאיים באופן מידי. כאשר הפאנלים מותקנים על גג של בית פרטי, עודפי האנרגיה שלא נוצלו לצרכים מיידיים, מוחזרים לחברת החשמל אשר מחלקת אותם בין המשקים שמחוברים אליה בהתאם לצורך. אמנם שיטה זאת מבטיחה החזר כספי ליצרני האנרגיה, אך היא לא משחררת אותם מהתלות האנרגטית בחברת החשמל המרכזית מכוון שאינה מאפשרת להם לשמור את עודפי האנרגיה לעצמם. 

כדי להתגבר על הבעיה, יש להיעזר באחת בין מספר שיטות לאחסון אנרגיה סולארית נבדקות ומיושמות בימים אלה. לכל אחת מהן – יתרונות וחסרונות משלהן.

פתרונות טכנולוגיים לאגירת אנרגיה סולארית 

פתרונות טכנולוגיים לאגירת אנרגיה סולארית הם מרכיב מרכזי בשיפור צריכת אנרגיה זו לאפשרות קיימת ויעילה יותר. האחסון של אנרגיה סולארית מאפשר לפטור אותנו מתלות בתנאי הסביבה.

שימוש בסוללות אחסון לאגירת חשמל סולארי

סוללות אחסון, המשמשות במשקי הבית, אוגרות חשמל בצורה כימית ומהוות פתרון אמין וגמיש לאחסון אנרגיה סולארית הנוצרת במהלך היום לשימוש בעת הצורך. הסוללות מאפשרות גישה מיידית למאגר האנרגיה כדי להבטיח אספקת חשמל קבועה ואמינה, בכל שעה של יום או לילה ובכל מזג האוויר. במשקים ביתיים, השימוש בסוללה מועיל במיוחד בתקופות שיא של ביקוש או במצבי חירום כאשר כוח הרשת עשוי להיות לא יציב או לא זמין. כך, בתקופות של ייצור אנרגיה סולארית גבוהה, כמו בימי שמש, ניתן לאגור עודפי אנרגיה בסוללות במקום להזין אותה בחזרה לרשת. לעומת זאת, כאשר ייצור האנרגיה הסולארית נמוך, ניתן לפרוק את האנרגיה האצורה כדי להשלים את אספקת החשמל של הרשת. 

סוללות ליתיום-יון נחשבות היום לסוג הסוללות הפופולרי והנפוץ ביותר לאחסון אנרגיה סולארית. סוללות אלה מציעות צפיפות אנרגטית גבוהה, כלומר הן יכולות לאחסן כמות משמעותית של אנרגיה ביחס לגודלן הקומפקטי. תכונה זאת חשובה במיוחד עבור משקי בית עם שטח גג מוגבל. בנוסף, לסוללות ליתיום-יון יש תוחלת חיים ארוכה יותר מסוללות אחרות ועל כך הן חסכוניות יותר בטווח הארוך. 

טכנולוגיית סוללות לאגירת אנרגיה סולארית מתפתחת ומשתפרת בהדרגה, אך היא עדיין מתמודדת על מספר אתגרים משמעותיים. כך, אחד החסרונות העיקריים של סוללות אחסון הוא העלות הראשונית שלהן. למרות שעלות הסוללות ירדה במהלך השנים, היא עדיין נחשבת לחסם פיננסי רציני עבור צרכנים פרטיים ועסקיים. בנוסף, לסוללות אחסון יש תוחלת חיים מוגבלת והן מתכלות עם הזמן. אתגרים נוספים העומדים בפני טכנולוגיית סוללות סולאריות כוללים בין היתר שיפור היעילות תוך הפחתת הפסדי אנרגיה, הרחבת הקיבולת ופיתוח תוכניות מחזור למזעור השפעות סביבתיות.


שיטות נוספות לאגירת האנרגיה הסולארית

לרבות הסוללות, מיושמות כיום שיטות אגירה תעשייתיות רבות, ביניהן: 

אחסון הידרו שאוב – המהווה שיטה יעילה נוספת לאחסון אנרגיה סולארית, מתבסס על הליך שאיבת מים ממאגר נמוך יותר למאגר גבוה יותר בשעות היום. השיטה עובדת באופן הבא: בשעות שיש יתר ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים, כגון רוח או שמש, משאיבים מים מנהרה או מאגם מעלה, למיכל אחסון. בשעות שיש חוסר בייצור אנרגיה, משחררים את המים מהמכל מטה, ומייצרים אנרגיה חשמלית באמצעות טורבינה. האנרגיה החשמלית שיוצרת בעת השחרור שווה לאנרגיה החשמלית הנדרשת לשאיבת מים בשעת האחסון. מערכות אחסון הידרו שואבות יכולות לאגור כמויות גדולות של אנרגיה ולספק פתרונות אחסון לאורך זמן. יחד עם זאת, פתרון זה מצריך שטח קרקעי גדול, מקורות מים והשקעות פיננסיות עצומות. 

אחסון תרמי – הינו תהליך שבו אנרגיה חשמלית מומרת לאנרגית חום ומאוחסנת במערכת פיזית. בעבר, הדרך הנפוצה ביותר לאחסן אנרגיה חמה הייתה באמצעות מכלי מים חמים. היום, ישנן שיטות מתקדמות יותר שמשתמשות בחומרים שונים, כמו מלח מותך, קרח או חומרים לשינוי פאזה. כאשר יש צורך בחשמל, החומר משחרר חום ומניע מנוע חום או משאבת חום. את האנרגיה החמה ניתן לשחרר במועד מאוחר יותר לצרכים תעשייתיים מגוונים. לאחסון תרמי יש יעילות גבוהה, עלות נמוכה וקיבולת גבוהה, אך יש לו גם צפיפות הספק נמוכה, איבוד חום גבוה וזמינות מוגבלת.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
072-394-6666
הצעת מחיר למערכת סולארית

כתיבת תגובה