הזדמנות עסקית לשיפור הרווחיות וההתייעלות האנרגטית 

מבנים תעשייתיים מהווים פלטפורמה מצוינת להטמעת מערכת סולארית, מכוון שהם מציעים שטחי גג מרווחים החשופים אל השמש, שמתאימים למספר גדול של פאנלים פוטו וולטאיים אשר מסוגלים לייצר חשמל בכמות גדולה. עבור תעשיינים, מערכת סולארית הינה חלופה חסכונית ואמינה למקורות אנרגיה מסורתיים, והיא מהווה הזדמנות עסקית אידיאלית: ההשקעה הראשונית על הרכישה וההתקנה של הפאנלים מוחזרת במהירות ולאחר מכן, היא מייצרת רווח כמעט נקי (למעט דמי תחזוקה נמוכים). 

פאנלים סולאריים המותקנים על גג מבנה תעשייתי מהווים מקור חשמל נקי ואמין שאינו רק מפחית פליטת גזי חממה ומסייע במאבק בשינויי האקלים, אלא גם מקטין את התלות בדלקים מאובנים ומאפשר לתעשיינים עצמאות אנרגטית תוך שימוש באנרגיה לצורכי הייצור.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
072-394-6666
הצעת מחיר למערכת סולארית

יתרונות מרכזיים של מערכות סולאריות על מבנים תעשייתיים

מערכות סולאריות לתעשייה מציעות פתרון אפקטיבי לשלל מתקני ייצור שמחפשים דרך להפחית את ההשפעה הסביבתית שלהם, להוזיל את עלויות האנרגיה ולאמץ שיטות עבודה ידידותיות לסביבה. התקנת פאנלים סולאריים על גגות לא מנוצלים ממקסמת את הפוטנציאל של שטח פנוי, תוך צמצום  הצורך בניצול קרקעות יקרות ערך. ככל שתעשיות רבות יותר מאמצות אנרגיה סולארית, גדלה תרומתן במאמץ העולמי להילחם בשינויי האקלים ולבנות עתיד נקי וירוק יותר.

כאשר מתוכננת נכון ומתוחזקת היטב, מערכת סולארית על מבנה תעשייתי מציעה מגוון יתרונות, ביניהם הפחתת הזיהום, חיסכון בעלויות החשמל, התייעלות אנרגטית וגיבוש המסר של אחריות חברתית. כל זה נכון עבור תעשיינים בודדים, אך אם מתייחסים לעניין באופן כללי, מדובר בתופעה מהפכנית כלל עולמית, שמשנה את האופן שבו אנו מייצרים וצורכים אנרגיה.

כאמור, התקנת מערכות סולאריות במבני תעשייה יכולה להביא לחיסכון משמעותי בעלויות לאורך זמן. בעוד שההשקעה הראשונית ברכישה והתקנה של המערכת עשויה להיות משמעותית, יתרונותיה ארוכי הטווח, הכוללים חשבונות חשמל מופחתים ותמריצים ממשלתיים פוטנציאליים, הופכים אותה לאופציה משתלמת מבחינה כלכלית עבור תעשיות רבות. יותר מכך, במקרים מסוימים, מערכת סולארית עשויה להיות כל כך אפקטיבית שהתלות של מתקן הייצור ברשת החשמל המרכזית תבוטל לחלוטין, כלומר כל הצרכים התפעוליים של מפעל יסופקו על ידי המערכת הסולארית. 

מתקני תעשייה, אולמות ייצור, מעבדות ומחסנים לוגיסטיים זקוקים לאספקת חשמל קבועה ורציפה. הפסקת חשמל, גם אם היא נמשכת זמן קצר, עלולה לפגוע בתהליכי ייצור באופן דרסטי. אנרגיה סולארית הינה אמינה, מבטיחה זרימה קבועה של חשמל בשעות היום, ואם המערכת מאובזרת בסוללת אחסון, מספקת את הצרכים האנרגטיים של המפעל גם בשעות הלילה. על כך, שימוש בפאנלים סולאריים מפחית את הסיכוי להפסקות חשמל שמקורן בתקלות של רשת החשמל המרכזית ומשפר את הביטחון האנרגטי של המתקן.

כידוע, מפעלי ייצור מהווים אחד המקורות המשמעותיים ביותר לזיהום סביבתי. מערכות סולאריות מסייעות למתקני ייצור להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם על ידי הפקת אנרגיה נקייה ומתחדשת. 

המעבר לשימוש באנרגיה ירוקה עשוי לגרום לשיפור המוניטין של חברת הייצור תוך מיתוגה בתור גוף עסקי בעל מודעות סביבתית. למעשה, מפעל תעשייתי המייצר חשמל ירוק ממחיש את מחויבותו לסביבה, משפר את התדמית הציבורית ומושך לקוחות בעלי מודעות אקולוגית ומתאים את עצמם ליעדי קיימות גלובליים.

מערכות סולאריות דורשות בדרך כלל תחזוקה מינימלית. לאחר ההתקנה, הפאנלים יפעלו ללא תקלות במשך עשרות שנים, כמובן בתנאי שהם נבדקים מדי פעם ועוברים ניקוי וטיפולי תחזוקה. תחזוקה קלה וזולה מהווה שיקול משמעותי כאשר המטרה העיקרית של התקנת הפאנלים הינה התייעלות פיננסית.

שיקולים מרכזיים לתכנון מערכת סולארית על מבנה תעשייתי

יש לקחת בחשבון שהתקנת מערכת הפאנלים מצריכה אבחון מדוקדק של מצב הגג. אם מדובר במבנה ישן שלא מתוחזק טוב, ייתכן כי הוא לא יוכל לתמוך במשקל של פאנלים סולאריים, במיוחד אם ממוקם באזור עם רוחות חזקים.

העלות הראשונית של מערכת סולארית עלולה להוות גורם מרתיע עבור עסקים תעשייתיים קטנים. עם זאת, אפשרויות מימון ותמריצים ממשלתיים הופכים את התהליך לנגיש יותר. לתעשיינים ששוקלים את המעבר מומלץ לבצע ניתוח פיננסי יסודי בעזרת יועץ עסקי כדי לחזות תקופת ההחזר על ההשקעה.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
072-394-6666
הצעת מחיר למערכת סולארית

כתיבת תגובה