כל הסיבות להתקנת פאנלים סולאריים על גג הבית

הגג הוא חלק בלתי נפרד מהבית הישראלי. במשקי בית רבים, הגג הוא בסך הכול מקום אחסון  ולכל היותר משמש פינה להניח בה את היחידה החיצונית של המזגן. אך הפוטנציאל האמיתי הגלום בגגות הישראליים הוא גבוה הרבה יותר. ניצול של שטח הגג לטובת הפקת אנרגיה סולארית עשוי לתרום למשק הבית במידה ניכרת מאוד.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
072-394-6666
הצעת מחיר למערכת סולארית

שימוש במערכות סולאריות במשק הבית הישראלי

פאנלים סולאריים מבוססים על מנגנון הממיר את אנרגיית אור השמש לזרם חשמל ישר. טכנולוגיית האנרגיה המתחדשת הזו התקדמה ללא היכר מאז התגלה לראשונה האפקט הפוטו-וולטאי במחצית הראשונה של המאה התשע-עשרה, ומאז שנות ה-90 התפוצה שלה הלכה והתרחבה עד שהגיעה אל הבית הפרטי.

התאים הפוטו-וולטאיים פופולריים מאוד בישראל המתקדמת, שאינה מחזיקה בעתודות נפט משל עצמה ונתונה במערכת יחסים מורכבת עם מדינות הנפט הערביות. מעבר לכך, משקי הבית בישראל שטופת השמש, הממוקמת בגבול אסיה-אפריקה ונמצאת בקרבה יחסית לקו המשווה, מסוגלים להפיק תועלת גדולה במיוחד מהמערכות הסולאריות.

התרומה של הפאנלים הסולאריים לצרכן הפרטי

מבחינה כלכלית, המערכת הסולארית מאפשרת לצרכן להפוך ליצרן חשמל עצמאי, מוזילה את חשבון החשמל הביתי ואף מעבירה את עודפי הייצור בחזרה לרשת החשמל ומוכרת אותם לחברת החשמל. חיסכון מהסוג הזה כבר אפשר להרגיש בדודי השמש הוותיקים, שחוסכים מהצרכן את ההוצאות על חימום מים באמצעות חשמל יקר ושנקבעו כבר מזמן בחוק כחובה בסיסית בכל משק בית. הפאנלים הסולאריים מעניקים מידה מסוימת של עצמאות אנרגטית ומפחיתים את התלות של הצרכן במחירי האנרגיה המטפסים באופן קבוע.

בהיבט הטכני, המודול הפוטו-וולטאי הוא ממיר אנרגיה יעיל ביותר, כך שהוא מאפשר להפיק כמויות משמעותיות של אנרגיה גם ממספר מצומצם של פאנלים סולאריים. בעקבות שנים של פיתוחים טכנולוגיים, עלות מערכות סולאריות ביתית הלכה ופחתה עם הוזלת תהליכי הייצור. הפאנלים המודרניים אינם מצריכים הרבה תחזוקה שוטפת. הצבת מערכת כזו על הגג אפילו מעלה את ערכו של הנכס בשוק הנדל"ן.

מזווית ממשלתית, מאז הוראת הביצוע שניתנה על ידי רשות המיסים בעקבות החוק לעידוד השקעה באנרגיות מתחדשות, הממשלה מספקת הטבות מס שונות למעוניינים בהתקנת מערכות סולאריות ואף הפחיתה את ההליכים הבירוקרטיים הנדרשים לקבלת היתר. למעשה, על הכנסה ממכירת חשמל לחברת החשמל – עד לתקרה הקבועה בחוק – מקבלים פטור ממס הכנסה על מערכת סולארית, פטור מניהול פנקסי חשבונות, פטור מחובת הגשת דו"חות וגם הקלות בעניין חוק מע"מ.

כדאיות מערכת סולארית

החזרת ההשקעה הראשונית בהתקנת המערכת הסולארית

ההשקעה הראשונית בהתקנת מערכת שכזו היא אמנם הוצאה משמעותית, אבל עד מהרה היא מחזירה את עצמה ומשתלמת מאוד בהמשך. השימוש במערכת מחזיר את עצמו כעבור חמש עד עשר שנים, בעוד תוחלת החיים של פאנל סולארי מגיעה עד עשרים ואף שלושים שנה ויותר. בנוסף, קיימות כיום מגוון אפשרויות למימון מערכת סולארית, בהן הלוואות בתנאים נוחים על ידי הבנקים השונים.

מידת היעילות של התא הסולארי מושפעת ממספר גורמים: לאיזה כיוון פונה הגג? מהו גודל השטח המתאים להתקנה? מהי כמות הצל המוטל על הגג במהלך היום? כמה ימי שמש יש בעונה? מהי הסבירות לגשם, עננים או אובך באותו אזור?

מערכות סולאריות מודרניות מספקות יעילות רבה יותר בכל מזגי האוויר וסוגי ההצללות, לצד מתן פתרונות אחסון אנרגיה ואפילו אמצעים משודרגים לניטור המערכת. על מנת לוודא את הכדאיות של התקנת פאנל הסולארי במשק הביתי, צריך לקחת בחשבון גם את הנצילות שלו, העמידות שלו וכלל המאפיינים הטכנולוגיים שלו.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
072-394-6666
הצעת מחיר למערכת סולארית

כתיבת תגובה