מה חשוב לדעת על הקמת מערכת פוטו וולטאית על גג בניין משותף? תנאים מקדימים, הסכמת הדיירים, סוגיות של מימון ועוד.

עבור האנשים שגרים בבית פרטי לרוב התקנת גג סולארי מהווה משימה יחסית פשוטה ונגישה. לעומת זאת, הקמת מערכת סולארית על גג בית משותף עלולה להרתיע או להיראות מסובכת. אולי תתפלאו לשמוע כי להתקנת פאנלים סולאריים על בניין משותף יתרונות רבים ולאחרונה היא הפכה לאופציה ממשית בעלת תועלת כלכלית וסביבתית. ההשקעה במערכת פאנלים סולאריים נחשבת לאחת ההשקעות הבטוחות והרווחיות שיש היום בשוק. בנוסף הרווחיות של מערכת סולארית משתפרת באופן תמידי בשל התקדמות הטכנולוגיה של מערכות פוטו וולטאיות.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
072-394-6666

הצעת מחיר למערכת סולארית

מערכת סולארית לבית משותף

תנאים מקדימים להקמת מערכת סולארית בבניין משותף

לצורך התקנת פאנלים סולאריים על גג בניין מגורים משותף צריכים להתקיים מספר תנאים מקדים שבלעדיהם לא יהיה ניתן להקים מערכת סולארית.

  • טופס 4 לבניין
  • הסכמה של 66% מבעלי הדירות
  • מערכת חשמל תקינה
  • גג בגודל של 100 מ"ר לפחות בנוי מבטון או גג רעפים
  • ועד בית שינהל את הפרויקט

תהליך הקמת מערכת סולארית על גג בית משותף

הקמת מערכת סולארית על גג בניין משותף כרוכה במספר שלבים. התהליך יתבצע בשיתוף עם ועד הבית ובעלי הדירות בבניין כדי להבטיח את קידום המהלך בצורה חלקה ומיטבית. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע לפני התחלת התהליך כדי לוודא שישנה היתכנות לביצוע התקנת המערכת ולצפות קשיים אפשריים מראש. להלן שלבי המרכזיים להקמת מערכות סולאריות בבניינים משותפים.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
077-9979890

הצעת מחיר למערכת סולארית

הסכמת רוב הדיירים

לרוב קבלת הסכמת בעלי הדירות בבניין לצורך הקמת המערכת תהיה פועל יוצא של שני נושאים מרכזיים – הרצון לצרוך אנרגיה ירוקה והיתרונות הכלכליים שהיא מספקת לדיירי הבניין. הוזלת חשבון החשמל, הכנסות ממכירת החשמל לחברת החשמל, השבחת הנכס והטבות המס שהמדינה מספקת – אלה הן הסיבות שמנחות את הדיירים בהחלטותיהם. מקובל להזמין את כל דיירי הבניין לישיבת ועד הבית מסודרת, להציג בה את הפרויקט עם התיחסות מפורטת לכל ההבטים, לספק תחזית של הרווחים ולענות על כל השאלות והחששות שמעסיקים את הדיירים. רצוי כמובן להתייעץ עם בעל מקצוע לפני ישיבת הועד ולהזמין אותו לפגישה.

מימון ובעלות על מערכת סולארית

ההשקעה הראשונית בהתקנת מערכת סולארית היא השקעה משמעותית. נושא המימון מהווה גורם מפתח גם לקביעת הסדרי הבעלות על המערכת וחלוקת הרווחים ממנה. בגדול ניתן לציין שלוש אפשרויות של הסדרי בעלות על הפאנלים הסולאריים בבניין משותף:

  1. הקמת מערכת סולארית שיתופית השייכת לכל בעלי הדירות
  2. הקמת מערכת סולארית באמצעות משקיע שיהיה שותף להכנסות מהמערכת
  3. הקמת מערכת סולארית השייכת רק לבעלי הדירה על החלק היחסי של שטח הגג

ההחלטות על האופן שבו תרצו לאגן את הבעלות על המערכת הסולארית המשותפת יתקבלו בישיבת ועד הבית בהסכמה רחבה ובשקיפות מלאה תוך תיעוד הדברים כדי להימנע מחלוקי דעות וסכסוכים עתידיים.

תכנון המערכת

בשלב זה בתהליך יש לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בביצוע התקנות של מערכות סולאריות לצורך תכנון והתקנת המערכת בצורה הטובה ביותר. איש המקצוע יגיע אליכם ויציע תוכנית מיטבית של סוג וכמות הפאנלים הסולאריים שתתאים לגג המשותף של הבניין. בתוכנית תהיה התיחסות למיקום הפאנלים, כיוון וזווית התקנתם, אופן החיבור של הפאנלים לגג, גובה הפאנלים מרצפת הגג, חומרי ומבנה הקונסטרוקציה שמחזיקה את המערכת. חשוב לוודא שהתכנית מאפשרת גישה נוחה ליחיסות המערכת לצורך אחזקה שוטפת וגם לא חוסמת גישה למערכות נוספות הנמצאות על הגג כגון מערכות מיזוג אוויר, דודי שמש, פתחי ניקוז ועוד. כמוכן, יש להבטיח את שלמות איטום הגג כדי למנוע נזילה אפשרית כתוצאה מהתקנת המערכת.

התקנת המערכת הסולארית

לאחר תכנון המערכת יגיע צוות מקצועי להתקנת המערכת על גג הבניין, יקים את הקונסטרוקציה שעליה יושבים הפאנלים הסולאריים ויחבר את מערכת החשמל של הבניין למערכת הקולטים הסולאריים. משך עבודות ההתקנה לרוב נע בין יום אחד לבין מספר ימי עבודה בודדים, תלוי בגולד המערכת הסולארית. בסיום העבודות המערכת עדין לא תפעל. בשלב זה יש צורך להזמין בודק מטעם חברת חשמל לבדיקת תקינות ההתקנה ואישור סופי להפעלת המתקן.

תחזוקת המערכת

אומנם תחזוקה של מערכת סולארית היא אינה אינטנסיבית אך ישנם פעולות שחשוב לעשות על מנת לשמור על המערכת לאורך זמן, וניצול מקסימלי של אור השמש ע"י הפאנלים. בבית משותף חשוב להחליט של מי האחריות לדאוג לתחזוקת הפאנלים הסולאריים ולדאוג לביצוע בדיקות,ניקיון ותחזוקה כנדרש.

תחזוקת פאנלים סולריים

התקנת פאנלים סולאריים על גג בניין משותף הופכת לפופולרית יותר ויותר אודות ליתרונותיה הרבים. הלוחות הסולאריים מייצרים אנרגיה נקייה, מפחיתים את פליטת גזי החממה ואת עלויות החשמל עבור דיירי הבניין. עם זאת, התקנת פאנלים סולאריים בבניין משותף מצריכה תכנון ותיאום קפדניים על מנת להבטיח שהמערכת תפעל כראוי וההתקנה תעשה בצורה בטוחה ויעילה.

לייעוץ או קבלת הצעת מחיר התקשרו 
072-394-6666

הצעת מחיר למערכת סולארית

כתיבת תגובה